Cutt// Landet Under Skyggen af Kain Peer Gynt Tomas Lagermand Lundme og Søren Zacho Ruby (DV 10-11). ER - en bøjning af være. Det kommende Teater. Foto: Evanly Media Anna Panduro DV 04/07: Det uartige barn. Frøken Fracasos Kompagni. Medforfatter: Maja Skovhus Rehøj. Foto: Claus S. Nielsen Cecilie Eken (DV-97-99): Blomsterheksten. Nørregaards Teater Hesten Det store spring Andreas Dawe (DV 10-12): Tårnspringeren. Team Teatret. Foto: mingoPHOTO Jesper B. Karlsen (DV 97-99): Nikio. Zangenbergs Teater. Foto: Søren Veien. Lene Vestergård (DV 11-12): Jasnas Breve.Teater Neo. Foto: Søren Pagter Thomas Markman (DV 04-07) Oh, Romeo. Teatret Masken. Jesper B. Karlsen (DV 97-99) Mærkelig. Team Teatret. Foto MingoPHOTO Majbrit Christensen (DV 01-03) Spiir. Foto Jan Rüsz. Rejsen hjem Dengang vi blev væk Zappa Hvis jeg havde vidst

Væksthus 12-13


 

Dramatiker Væksthus 12-13 består af 8 samlinger, inkl. deltagelse i børneteaterfestivalen i april 2013 og et præsentations arrangement. Projektet er tilrettelagt, så deltagerne kan have arbejde og studier ved siden af.

Ansøgerne behøver ikke at have erfaring med at skrive for teater.

Under Dramatiker Væksthus 2012-13 udvikler deltagerne deres projekt fra det første spæde omrids og afprøver stoffet i forhold til forskellige aldersgrupper og i forhold til forskellige dramaturgier (opfattelser af drama) samt typer af kommunikation og interaktion med publikum. Deltagerne får en indføring i at skrive fysisk og visuelt, tænke i situationer, forløb, sceniske rum og målgruppe, og der ses forestillinger under børneteaterfestival m.v.

Der gives ikke traditionel undervisning, men øvelser, der opfordrer til learning by doing, og som stimulerer evnen til at udmønte ideer, skrive om og skærpe fokus og egen tone i teksterne. Undervejs udarbejder deltagerne et minispil, der afprøves med skuespillere under en workshop, instruktører giver tilbagemelding på manus, og spillet præsenteres til sidst som iscenesat reading.
Dette er de overordnede linjer. Men projektet tilrettelægges og justeres løbende efter deltagernes behov og udvikling.

Deltagere